یزدفردا "رضا بردستانی "عضوی از جامعه ی پژوهشی استان یزد:تابستانی که گذشت خبری روی خروجی خبرگزاری ها مبنی بر انتشار قریب الوقوع کتابی دیگر در حوزه ی فرهنگ عامه قرار گرفت که توجه فرهنگ پژوهان و علاقه مندان زبان شناسی را به خود جلب نمود . خبر فوق از آن جا اهمیت فوق العاده ای یافت که زنده یاد دکتر سید محمود طبا طبایی اردکانی را همگان به نظم و دقت وافر در یاد و خاطر دارند و نادیده مطمئن بودند کتاب فوق ارزش و اهمیت قابل ذکری خواهد داشت اگرچه در این میان نباید به سادگی از سعی و اهتمام شبانه روزی و دقیق دختر ایشان سرکار خانم ژامک طباطبایی اردکانی به سادگی گذشت.
در باره ی چند و چون و محتوای این کتاب قبلا به صورتی کاملا مبسوط مصاحبه و گفتگو صورت پذیرفته است و تکرار محتوای کتاب لزومی را ایجاد نمی نماید اما باید از برگزار کنندگان و متولیان امور فرهنگی استان یزد و شهرستان اردکان کمال تشکر و سپاسگزاری را به جای آورد. جای گلایه را به ارزش حضور استاد ارجمند دادبه عزیز می دهیم که در سخنان فنی و دقیق ضمن بازگشایی پرونده ی علمی استاد زنده یاد دکتر سید محمود طباطبایی اردکانی که مملو است از ارزش و اعتبار به تشریح آن چه در و بر این کتاب رفته است، پرداختند.
جلسه ای ساده و صمیمی که تمامی شوق بود و محبت ، بر این نکته سخت استوارم برخی از جلسات ساکت و کم جمعیت را به لحاظ برخورداری از ارزش و اعتبار معنوی به جلسات آن چنانی شلوغ و سراسر همهمه ترجیح می دهم که گفته اند :«قلّت از لوازم عزّت بود...!»
حضور این کتاب ارزشمند در پیشخوان کتابفروشی ها و قفسه ی کتابخانه ها فرصتی ایجاد خواهد نمود تا علاقه مندان فرهنگ و گویش این منطقه از ایران اسلامی با دستیابی به یکی از منابع علمی و دقیق ، مطالعات و اندیشه های نهفته در گویش مردمان خوب اردکان را مورد کنکاش و بازشناسی قرار دهند.
ضمن آرزوی علو درجات برای استاد زنده نام دکتر سید محمود طباطبایی اردکانی و نیز سلامی و سعادت برای بازماندگان ایشان به ویژه صبیه ی گرامی ایشان سرکار خانم ژامک طباطبایی اردکانی؛ چشم امید به اقبال اندیشمندان و حامیان فرهنگ و ادب استان یزد و شهرستان اردکان بسته ایم تا با حمایت همه جانبه از این کتاب، به کسانی که در این راه گام بر می دارند این نوید را ارزانی دارند که مزد زحماتشان هرچند نه به قدر کفایت که با اندازه ی وسع و توان، پاس داشته خواهد شد و در رأس این امر انتظار دوچندان داریم از نماینده ی محترم شهرستان اردکان، جناب آقای تابش که خود از حامیان فرهنگ و منتسب به خانواده ای اهل علم و کتاب می باشند که نگاهی ویژه به این دست تلاش های قابل تقدیر داشته باشند.
لازم به ذکر است کتاب362 صفحه ای فوق، در شمارگان 2.000نسخه،قطع رقعی و ارزش ریالی 5.500تومان در دسترس علاقمندان عزیز می باشد.
پایدار و در پناه دادار بی همتا

یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا